Marketingwijzer

Over Annelies Lenaerts

Ik kijk met veel plezier terug op een twintigjarige carrière als mede-oprichter en Marketing Director bij Nextel, in 2018 overgenomen door Telenet.
Samen met mijn collega’s bouwde ik Nextel mee uit, van een underdog tot marktleider op de ICT markt, meer bepaald van 0 naar 10.000 klanten en een jaarlijkse groei van 20%. Het heeft mij een uniek inzicht gegeven in ondernemen en marketing, en vooral een passie om ondernemingen te doen opbloeien.

En die goesting om verder te bouwen aan het potentieel van KMO’s is sindsdien alleen maar groter geworden: met Marketingwijzer wil ik ervoor zorgen dat elke KMO dankzij een duidelijke strategie de juiste keuze maakt, èn overtreffende resultaten behaalt.

Om dit succesvol te realiseren werk ik samen met een zorgvuldig gekozen netwerk van partners. Zo kan je vertrouwen op de juiste expertise om je organisatie te laten groeien.

Bekijk hier mijn interview met Voka
Bron van mijn ervaring

Nextel

Het is zeker niet evident om van een underdog een marktleider te maken. Hoe hebben we zo’n resultaat kunnen boeken?

Door ons te onderscheiden op vlak van service, zo dicht mogelijk bij de klant te staan en de juiste plaats binnen de markt te kiezen. Daarom hebben we Nextel als leverancier van totale telecom, operator en beveiligingsoplossingen in de markt te gezet. Door ons te concentreren op dienstverlening in plaats van productie, zijn we erin geslaagd om overtreffende resultaten te boeken zonder onze kernwaarden uit het oog te verliezen.

Marketingwijzer

Over Annelies Lenaerts

Ik kijk met veel plezier terug op een twintigjarige carrière als mede-oprichter en Marketing Director bij Nextel, in 2018 overgenomen door Telenet.
Samen met mijn collega’s bouwde ik Nextel mee uit, van een underdog tot marktleider op de ICT markt, meer bepaald van 0 naar 10.000 klanten en een jaarlijkse groei van 20%. Het heeft mij een uniek inzicht gegeven in ondernemen en marketing, en vooral een passie om ondernemingen te doen opbloeien.

En die goesting om verder te bouwen aan het potentieel van KMO’s is sindsdien alleen maar groter geworden: met Marketingwijzer wil ik ervoor zorgen dat elke KMO dankzij een duidelijke strategie de juiste keuze maakt, èn overtreffende resultaten behaalt. Om dit succesvol te realiseren werk ik samen met een zorgvuldig gekozen netwerk van partners. Zo kan je rekenen op de beste expertise om je organisatie te laten groeien.

Bekijk hier mijn interview met Voka
Marketingwijzer

Nextel

Het is zeker niet evident om van een underdog een marktleider te maken. Hoe hebben we zo’n resultaat kunnen boeken?

Door ons te onderscheiden op vlak van service, zo dicht mogelijk bij de klant te staan en de juiste plaats binnen de markt te kiezen. Daarom hebben we Nextel als leverancier van totale telecom- , operator- en beveiligingsoplossingen in de markt te gezet. Door ons te concentreren op dienstverlening in plaats van productie, zijn we erin geslaagd om overtreffende resultaten te boeken zonder onze kernwaarden uit het oog te verliezen.

Marketing

Marketing is geen eng begrip, maar een breed toepasbare manier van aanpakken, waarbij het belangrijk is dat alle mensen binnen een onderneming de mogelijkheid krijgen om mee te denken, en de kernwaarden van de onderneming uit te dragen. Het DNA van een onderneming bestaat immers niet uit een handvol leidinggevenden, maar het hele team. Een sterke bedrijfscultuur is essentieel. Denk dus aan teamspirit, en alle neuzen die enthousiast dezelfde richting uitwijzen. Want zowel tevreden klanten als medewerkers zijn onmisbaar voor elk bedrijf. Daarom is het zo onontbeerlijk om je blik te verruimen, en verder te kijken dan marketing alleen: het geheel is meer dan de som van de delen.

Tenslotte is een strategie ook steeds gericht op resultaat: de bedoeling is om de winstmarge van je onderneming te verhogen, en aan budgetopbouw te doen. En dat zorgt voor de expansie van je bedrijf.

Benieuwd naar onze werkwijze? Ontdek hier hoe Marketingwijzer dankzij het principe van het ecosysteem gaat voor gezonde groei.

Laten we kennismaken!